Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων αποχαιρετά την Άλκη Ζέη

«Κλείσε τα μάτια και τότε πετάς, εκεί που η καρδιά σου, σου λέει να πας!».
Με αυτά τα λόγια από το έργο «Η Μωβ Ομπρέλα», που η Παιδική Σκηνή παρουσίασε τον χειμώνα του 2018 σε περισσότερους από 10.000 μαθητές και εκπαιδευτικούς, το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, αποχαιρετά την σπουδαία Άλκη Ζέη.
Το βιβλίο της Άλκης Ζέη «Η Μωβ Ομπρέλα», διασκευάστηκε για πρώτη φορά από την Σοφία Ευτυχιάδου και τη Δήμητρα Λαρεντζάκη, για να την παρουσιάσει το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, με την συγγραφέα του βιβλίου να ήταν απόλυτα σύμφωνη με την πρόθεση του Θεάτρου να αναλάβει το ανέβασμα του άπαιχτου, μέχρι το 2018, έργου της.
Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν μοναδικό, με τους χιλιάδες θεατές στο «Καμπέρειο» Θέατρο, να αισθάνονται συγκίνηση, αλλά και χαρά, με τους ήρωες που τόσο τρυφερά ερμήνευσαν οι ηθοποιοί!
Το ΔΗΠΕΘΕ ευχαριστεί την πρέσβειρα της ελληνικής λογοτεχνίας για παιδιά, που μοιράστηκε με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, τη σκηνοθέτη της παράστασης Δήμητρα Λαρεντζάκη και όλους τους συντελεστές, του έργου «Μωβ Ομπρέλα», με το οποίο όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, πετάξαμε ψηλά, όπως ψηλά πετάμε όλοι, με τα μοναδικά έργα της Άλκης Ζέη.
Η παράσταση ανέβηκε το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2018, στο «Καμπέρειο» Θέατρο, με την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ελένης Δημοπούλου, σε σκηνοθεσία Δήμητρας Λαρεντζάκη, σκηνικά Αντώνη Δαγκλίδη, κοστούμια Λίνας Σταυροπούλου, Τζίνας Ηλιοπούλου, μουσική Κώστας Βόμβολου, χορογραφίες Ζωής Χατζηαντωνίου, βίντεο Πέτρου Σεβαστίκογλου, video animation Μπάμπη Βενετόπουλου, Γιώργου Βενετόπουλου, Ασπασίας Καζέλη, Θάνου Γιουβανούδη, φωτισμούς Richard Antony και με βοηθό σκηνοθέτη την Έλλη Σαρρή.
Διανομή: 
Λέτρω: Αρετή Τίλη
Σάκης: Δημήτρης Μπαμπανιώτης
Νούλης: Ευάγγελος Χαλκιαδάκης
Γιάγκος: Νίκος Τουρνάκης
Άννα – Κυρία Υπατία: Στέλλα Ράπτη
Κύριος Μαρσέλ: Γιάννης Ασκάρογλου
Μπενουά - Ζοζέφ: Δημήτρης Όντος
Ριχάρδος – Θείος Μίλτος: Χρήστος Χριστόπουλος
Βίτω: Κωνσταντίνα Εμμανουήλ.
Παραθέτουμε το σύντομο βιογραφικό σημείωμα της Άλκης Ζέη που συνόδευε τα δελτία τύπου της παράστασης «Μωβ Ομπρέλα»:
Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα και πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Σάμο, απ’ όπου καταγόταν η μητέρα της. Όταν άρχισε το σχολείο, η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στο Μαρούσι και στη συνέχεια στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας.
Η σχέση της με το γράψιμο ξεκίνησε από τα γυμνασιακά της χρόνια, γράφοντας έργα για το κουκλοθέατρο, διηγήματα και νουβέλες, που δημοσιεύονταν σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά. Παράλληλα με το γράψιμο, αγωνίστηκε ενεργά για την ελευθερία, την κοινωνική δικαιοσύνη και τη δημοκρατία, συμμετέχοντας στο αριστερό κίνημα από τα χρόνια της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα. Η συμμετοχή της σ’ αυτό τον αγώνα καθόρισε την προσωπική ζωή της. Από το 1952 μέχρι το 1964 έζησαν μαζί με τον άντρα της, τον θεατρικό συγγραφέα Γιώργο Σεβαστίκογλου, σαν πολιτικοί πρόσφυγες στη Σοβιετική Ένωση, αρχικά στην Τασκένδη και ύστερα στη Μόσχα, όπου γεννήθηκαν και τα δύο παιδιά τους. Επέστρεψαν στην Ελλάδα το ’64 για να ξαναφύγουν το ’67 στο Παρίσι, όπου παρέμειναν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70 λόγω της δικτατορίας.
Ο καθαρός τρόπος γραφής της, η γλωσσική αρτιότητα, η κριτική στάση απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις, το χιούμορ και η διεισδυτική ματιά στα γεγονότα, είναι τα χαρακτηριστικά των έργων της Άλκης Ζέη που το έχουν κάνει να αγαπηθεί από το ελληνικό και το ξένο αναγνωστικό κοινό. Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα , Το καπλάνι της βιτρίνας και Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, συμπεριλαμβάνονται στα διαχρονικά ευπώλητα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Εκτός από την Αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα, τα βιβλία της απευθύνονται κυρίως στα παιδιά και τους εφήβους, πάντα όμως διαβάζονται με μεγάλη ευχαρίστηση και από τους ενήλικες. Εμπνέονται από προσωπικές της εμπειρίες υφαίνοντας την υπόθεσή τους παράλληλα με ιστορικά γεγονότα. Τα θέματα που πραγματεύονται είναι καθημερινά και πανανθρώπινα.
«Αν διάλεξα να γράψω για παιδιά είναι γιατί θέλησα να αποτυπώσω όσα σημαντικά έζησε η γενιά μου, που φοβάμαι ότι θα ξεχαστούν όταν θα έχουμε φύγει εμείς» έχει σημειώσει. Η Άλκη Ζέη αποτελεί πρέσβειρα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας στο εξωτερικό, καθώς το σύνολο του έργου της είναι μεταφρασμένο και κυκλοφορεί σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Συντεχνία του Γέλιου και η Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών γιορτάζουν τα 40ά γενέθλια του έργου «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,

 «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,                              το Σάββατο 7 Μαρτίου και 13.00 μμ. στο Σύγχρονο Θέατρο.  «Αφού οι άνθρωποι έχουν τόση ποικιλία γιατί ο κόσμος φτιάχνεται για μια κατηγορία;» Έχουν περάσει 40 χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα                                                και το «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» συνεχίζει να εμπνέει και να μετακινεί συνειδήσεις. Η απίθανη παρέα του Άρη, της Ζήλη και του Φάνη έχουν διασκεδάσει      και ψυχαγωγήσει μικρούς και μεγάλους στο Λονδίνο και σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία, στο θέατρο...

«Ο πληθωρισμός ως ευκαιρία βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας».

   Η ελληνική οικονομική πολιτική μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πληθωρισμό ως ευκαιρία για να επιτύχει δύο στόχους: πρώτον, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και, συνεπώς, την απασχόληση και τον ρυθμό ανάπτυξής της και, δεύτερον, να μειώσει το ποσοστό του χρέους ως προς το ΑΕΠ. Συνδυάζοντας, μάλιστα, τα παραπάνω με την επιβαλλόμενη ανάγκη να ανακουφίσει, στο μέτρο του δυνατού, τους πολίτες, ιδιαιτέρως δε τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα, από μία δραστική μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.   Απαραίτητη προϋπόθεση προς τούτο είναι η εξής: ο πληθωρισμός στην ελληνική προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών να είναι μικρότερος από τον εισαγόμενο και, κυρίως, μικρότερος από τον μέσο πληθωρισμό της ευρωζώνης. Η μερική ανακούφιση των πολιτών από τις πιέσεις του πληθωρισμού που απειλεί να υποβιβάσει δραστικά το επίπεδο διαβίωσής τους μπορεί αν επιτευχθεί μέσα από την) λεγόμενη «δημοσιονομική υποτίμηση». Αφορά στη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης...

Θα παρουσιαστεί και η έκδοση Henrik Meinander, Ιστορία της Φινλανδίας

Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Εργαστήριο Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας και το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών διοργανώνουν μια έκθεση με θέμα: «Τρεις ευρωπαϊκές τραγωδίες:  o ι εμφύλιοι πόλεμοι στη Φινλανδία, την Ισπανία και την Ελλάδα». Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4  M αρτίου 2020, ώρα 18.30  στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή ως 28 Μαρτίου 2020, ώρες λειτουργίας της Βιβλιοθήκης. Θα χαιρετήσουν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Καθ. Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, ο Διευθυντής του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δρ. Μπιορν Φορσέν, ο  Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Ι. Καθ. Ιωάννης Τζαμτζής, και η Αν. Καθηγήτρια Λήδα Παπαστεφανάκη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών. Θα μιλήσει ο Επίκ. Καθηγητής Ευρωπαϊκής Ιστορίας Λάμπρος Φλιτούρης. Θα παρουσιαστεί και...