Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεν συντρέχει καμία ανησυχία ούτε για το σχολικό έτος ούτε για το ακαδημαϊκό έτος.

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μίλησε
στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το
δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Ερωτηθείσα ποιο ήταν το σκεπτικό της αναστολής λειτουργίας των
εκπαιδευτικών βαθμίδων
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Από την πρώτη μέρα αυτής της μεγάλης πρόκλησης
είχαμε πει ότι ακούμε τους ειδικούς και στη βάση των εισηγήσεων
τους λαμβάνουμε τις όποιες αποφάσεις Κρίθηκε λοιπόν ότι η πλέον
κατάλληλη στιγμή για την εφαρμογή αυτού του μέτρου της
αναστολής της προσωρινής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών
είναι τώρα για να περιορίσουμε την εξάπλωση του ιού. Το μέτρο
είναι καθαρά προληπτικό. Θέλουμε να πετύχουμε τη μέγιστη
πρόληψη, να προλάβουμε να περιορίσουμε την εξάπλωση του ιού.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Πέρα όμως από ότι κάνει η πολιτεία και το υπουργείο
Παιδείας το οποίο είναι καθ’ όλα έτοιμο για όλα τα σενάρια, έχει μεγάλη
σημασία να τονίσουμε το γεγονός ότι ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να
συμβάλλει με καίριο τρόπο στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
Αποφεύγοντας συναθροίσεις, συναντήσεις, με ατομικά μέτρα προστασίας.
Για τη σχολική χρονιά
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν συντρέχει καμία ανησυχία ούτε για το σχολικό
έτος ούτε για το ακαδημαϊκό έτος. Είναι μια δυναμική διαδικασία γιατί
θα εξαρτηθεί από το πόσο χρόνο συνολικά θα ανασταλεί η λειτουργία.
Έχουμε δύο βασικά σενάρια, αν τα σχολεία κλείσουν έως 2 με 3 εβδομάδες
τότε μπορούμε από όσο φαίνεται να αναπληρώσουμε το χαμένο έδαφος με
ήπιους τρόπους. Εννοώ για παράδειγμα με μείωση της διδακτικής ώρα σε
35 λεπτά για να κερδίσουμε σημαντικό χρόνο μέσα από τη μέρα κάθε
ημέρα και μια μικρή αναπροσαρμογή του ωραρίου, με την περικοπή των
περιπάτων κοκ. Άρα εάν μιλάμε για αναστολή της λειτουργίας των
σχολείων για 2 έως 3 εβδομάδες κατά πάσα πιθανότητα αυτό
μπορεί να καλυφθεί με τον πιο ευέλικτο τρόπο. Εάν μιλάμε για
παραπάνω από 3 εβδομάδες τότε θα πρέπει να μιλήσουμε για το
ενδεχόμενο μικρής επέκτασης του διδακτικού έτους, ενδεχομένως
μετακύληση των πανελλαδικών. Ένα άλλο εργαλείο στη φαρέτρα
μας είναι και η μείωση της ύλης άρα υπάρχουν πολλές
εναλλακτικές. Να τονίσω το εξής ότι όπως και να έχει και για όσο και να
μείνουν κλειστά τα σχολεία εμείς θα εφαρμόσουμε εξ αποστάσεως
εκπαίδευση άμεσα για να διατηρήσουμε την στενή επαφή των μαθητών και
των φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Προτεραιότητά μας είναι οι μαθητές της Γ Λυκείου και τα
πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα χρησιμοποιώντας δομές του
υπουργείου που ήδη υπάρχουν για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θα τις
αξιοποιήσουμε. Τώρα ήρθε η ώρα να εξεταστούνε όλα, τώρα ήρθε η ώρα
να βρούμε και άλλους τρόπους για να ενισχύσουμε την εξ αποστάσεως
εκπαίδευση. Είμαστε σε επαφή και με εταιρείες που αφιλοκερδώς
προσφέρουν υποδομές για να σηκώσουν το φορτίο με τη σύνδεση ενός
τόσο μεγάλου πληθυσμού. Τα πανεπιστήμια είναι πιο εξειδικευμένα με την
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχουν σε ένα βαθμό υποδομές και είμαστε και
εκεί σε στενή συνεργασία μαζί τους για να βοηθήσουμε άρα όλα είναι
δρομολογημένα προκειμένου να αρχίσει άμεσα το γρηγορότερο δυνατό η
εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Όλα τα έχουμε υπολογίσει, οποτεδήποτε και να γίνουν οι
πανελλαδικές θα είμαστε εντάξει για την επόμενη σχολική χρονιά και
ακαδημαϊκή χρονιά κυρίως για να μπούνε τα παιδιά κανονικά στο
πανεπιστήμιο. Υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες, θα τις
ξεπεράσουμε.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Πήραμε θαρραλέα, δραστικά μέτρα για να
περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την εξάπλωση του ιού.
Ερωτηθείσα γιατί εξαιρέθηκαν από την αναστολή λειτουργίας οι
διοικητικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θα σας πω ένα παράδειγμα, το πανεπιστήμιο Πάτρας έχει
πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Άμα δεν εξαιρούσαμε διοικητικές υπηρεσίες
δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σωστά το νοσοκομείο. Τα πανεπιστήμια
είναι ένας ζωντανός οργανισμός, έχουν διαρκώς να υποβάλλουν έγγραφα
στην κεντρική κυβέρνηση, στους ΕΛΚΕ όλα αυτά πρέπει να τρέξουν. Αυτό
που δεν θέλουμε είναι οι συναθροίσεις και για αυτό αναστέλλεται η δια
ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όπως επίσης και οι συναθροίσεις σε
βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια, λέσχες φαγητού κοκ.
Για τις μαθητικές παρελάσεις της 25 ης Μαρτίου
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπάρχει ενδεχόμενο να ματαιωθεί η μαθητική
παρέλαση για φέτος. Θα το δούμε και αυτό στο αμέσως επόμενο
διάστημα.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αύριο, κατόπιν πρωτοβουλίας της χώρας μας, έχουμε
έκτακτη σύγκληση υπουργών Παιδείας της ΕΕ. Μέσα στα υπό συζήτηση
θέματα είναι πρακτικά ζητηματα που προκύπτουν στον ευρύτερο χώρο της
εκπαίδευσης από τον κορονοιό. Θέματα που έχουν να κάνουν και με
ρυθμίσεις για εργαζόμενους γονείς, θέματα που έχουν να κάνουν με
κλείσιμο σχολείων, με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κοκ.
Αναφορικά με το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε μια ανακοίνωση η οποία
προτρέπει τους πιστούς να μην προσέρχονται στις θρησκευτικές τελετές
εάν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και αυτό το θεωρώ πάρα πολύ
σημαντικό. Αυτό συνάδει πλήρως με τις οδηγίες. Ότι έχει να κάνει με τη
συμμετοχή πιστών στη θρησκευτική λατρεία, έχει να κάνει με τη
θρησκευτική συνείδηση του καθενός από εκεί και πέρα η πολιτεία
και οι επιστήμονες έχουν αναλύσει τους τρόπους μετάδοσης του ιού
και οι τρόποι αυτοί περιλαμβάνουν και το σάλιο. Είναι θέμα
ατομικής ευθύνης.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Ο πληθωρισμός ως ευκαιρία βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας».

   Η ελληνική οικονομική πολιτική μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πληθωρισμό ως ευκαιρία για να επιτύχει δύο στόχους: πρώτον, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και, συνεπώς, την απασχόληση και τον ρυθμό ανάπτυξής της και, δεύτερον, να μειώσει το ποσοστό του χρέους ως προς το ΑΕΠ. Συνδυάζοντας, μάλιστα, τα παραπάνω με την επιβαλλόμενη ανάγκη να ανακουφίσει, στο μέτρο του δυνατού, τους πολίτες, ιδιαιτέρως δε τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα, από μία δραστική μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.   Απαραίτητη προϋπόθεση προς τούτο είναι η εξής: ο πληθωρισμός στην ελληνική προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών να είναι μικρότερος από τον εισαγόμενο και, κυρίως, μικρότερος από τον μέσο πληθωρισμό της ευρωζώνης. Η μερική ανακούφιση των πολιτών από τις πιέσεις του πληθωρισμού που απειλεί να υποβιβάσει δραστικά το επίπεδο διαβίωσής τους μπορεί αν επιτευχθεί μέσα από την) λεγόμενη «δημοσιονομική υποτίμηση». Αφορά στη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και των λοιπών φόρ

Η Συντεχνία του Γέλιου και η Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών γιορτάζουν τα 40ά γενέθλια του έργου «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,

 «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,                              το Σάββατο 7 Μαρτίου και 13.00 μμ. στο Σύγχρονο Θέατρο.  «Αφού οι άνθρωποι έχουν τόση ποικιλία γιατί ο κόσμος φτιάχνεται για μια κατηγορία;» Έχουν περάσει 40 χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα                                                και το «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» συνεχίζει να εμπνέει και να μετακινεί συνειδήσεις. Η απίθανη παρέα του Άρη, της Ζήλη και του Φάνη έχουν διασκεδάσει      και ψυχαγωγήσει μικρούς και μεγάλους στο Λονδίνο και σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία, στο θέατρο  GRIPS  του Βερολίνου, σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, στις Η.Π.Α., αλλά και παντού στον κόσμο: Ισραήλ, Ινδία, Κίνα, Χονγκ Κόνγκ, Νότια Κορέα και Νέα Ζηλανδία.  Η επέτειος των σαράντα χρόνων θα εορταστεί στην Αθήνα, όπου και παίζεται               τα τελευταία δυο χρόνια. Ο συγγραφέας του έργου,  Roy   Kift   ,  αλλά και συγγενείς           του πραγματικού προσώπου πάνω στον οποίο βασίστηκε ο ανάπηρος ήρωας             της ιστορίας,

Θα παρουσιαστεί και η έκδοση Henrik Meinander, Ιστορία της Φινλανδίας

Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Εργαστήριο Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας και το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών διοργανώνουν μια έκθεση με θέμα: «Τρεις ευρωπαϊκές τραγωδίες:  o ι εμφύλιοι πόλεμοι στη Φινλανδία, την Ισπανία και την Ελλάδα». Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4  M αρτίου 2020, ώρα 18.30  στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή ως 28 Μαρτίου 2020, ώρες λειτουργίας της Βιβλιοθήκης. Θα χαιρετήσουν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Καθ. Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, ο Διευθυντής του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δρ. Μπιορν Φορσέν, ο  Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Ι. Καθ. Ιωάννης Τζαμτζής, και η Αν. Καθηγήτρια Λήδα Παπαστεφανάκη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών. Θα μιλήσει ο Επίκ. Καθηγητής Ευρωπαϊκής Ιστορίας Λάμπρος Φλιτούρης. Θα παρουσιαστεί και η έκδοση  Henrik Meinander ,  Ιστορία της Φινλανδίας