Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό

«Ερώτηση Καϊλή στην Κομισιόν - Με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό το Υπουργείο Μεταφορών, αυξάνει  το δώρο των 250 εκατ. ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προς  την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 750 εκατ. ευρώ»


Ερώτηση της Εύας Καϊλή στην Κομισιόν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνέχεια της παρέμβασης που είχε ήδη κάνει στην Ευρώπη για την πώληση από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν ο κ. Σταθάκης το 2014 έκανε λόγο για ξεπούλημα στα 300 εκατ. ευρώ. Η νυν Κυβέρνηση, χωρίς διαγωνισμό, συμφώνησε με τους Ιταλούς επέκταση του χρονικού διαστήματος σε 15 χρόνια, αυξάνοντας την χορηγία σε 750 εκατ. ευρώ με αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους 2,5 δις ευρώ.
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, και το ερώτημα που κατατέθηκε από συναδέλφους της του ΠΑΣΟΚ, που ανέδειξαν το θέμα στην Ελληνική Βουλή, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής φέρνει ξανά το θέμα στην Ευρώπη, ρωτώντας συγκεκριμένα, αν η συμφωνία - χωρίς διεθνή διαγωνισμό-  για την σύμβαση των 500 εκατ. ευρώ συνάδει με τους όρους ανταγωνισμού της ΕΕ, και αν είναι σύννομη με τον κανονισμό 1370/2007, εφόσον αποκλείεται η δυνατότητα εισόδου και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας. Επίσης διερωτάται αν υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατ. ευρώ, προβλέποντας επανεξέταση των όρων της, αν από τις επενδύσεις της εταιρείας προκύψει εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
"Είναι απόλυτα εύλογο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λαμβάνει επιχορήγηση από το ελληνικό κράτος για την εξυπηρέτηση δρομολογίων που έχουν κοινωνικό και εθνικό πρόσημο. Ωστόσο, η επιχορήγηση αυτή πρέπει να ανταποκρίνεται σε πραγματικά οικονομικά κριτήρια. Η επέκταση για 10 ακόμα χρόνια της επιχορήγησης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αυξάνει το κόστος στον Έλληνα φορολογούμενο από τα 250 στα 750 εκατομμύρια ευρώ, δεν πρέπει να είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση της Ιταλικής εταιρίας να υλοποιήσει τις επενδύσεις 2,5 δις ευρώ που έχει υποσχεθεί, για τη βελτίωση του δικτύου και των υπηρεσιών προς τους πολίτες, ούτε να δίνεται χωρίς να υπάρχει περιθώριο νέας εκτίμησης με νέα δεδομένα αυτού του κόστους ."

Ακολουθεί η ερώτηση της ευρωβουλευτού: 
Το 2017, η τότε Κυβέρνηση, προχώρησε στην πώληση της ελληνικής κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι  45 εκατ. ευρώ, σε ιταλική σύμπραξη του Δημοσίου και του ομίλου FSI. Είχε συμπεριληφθεί ένα επιπλέον ποσό ύψους 250 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών μέχρι το 2021. Η νυν Κυβέρνηση, χωρίς διαγωνισμό, συμφώνησε επέκταση του χρονικού διαστήματος σε 15 χρόνια αυξάνοντας την χορηγία σε 750 εκατ. ευρώ, με υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους 2,5 δις ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η ετήσια επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές είχε καθοριστεί το 2011, πριν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δεδομένα πριν το 2010. Η τελευταία αυτή συμφωνία προφανώς αλλάζει και τα δεδομένα που αφορούν στην απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς η οποία μάλλον αναβάλλεται επ’ αόριστον.
1. Η συμφωνία χωρίς διεθνή διαγωνισμό για την σύμβαση των 500 εκατ. ευρώ συνάδει με τους όρους ανταγωνισμού της ΕΕ, και είναι σύννομη με τον κανονισμό 1370/2007, εφόσον αποκλείεται η δυνατότητα εισόδου και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας;
2. Υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατ. ευρώ προβλέποντας επανεξέταση της, αν από τις επενδύσεις της εταιρείας προκύψει εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών;
3. Έχετε παραλάβει οικονομοτεχνική μελέτη για τα 500 εκατ. ευρώ που θα δοθούν χωρίς διαγωνισμό, ώστε να γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την αποκλειστική συμφωνία υλοποίησης των άγονων γραμμών έως το 2031;

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Ο πληθωρισμός ως ευκαιρία βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας».

   Η ελληνική οικονομική πολιτική μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πληθωρισμό ως ευκαιρία για να επιτύχει δύο στόχους: πρώτον, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και, συνεπώς, την απασχόληση και τον ρυθμό ανάπτυξής της και, δεύτερον, να μειώσει το ποσοστό του χρέους ως προς το ΑΕΠ. Συνδυάζοντας, μάλιστα, τα παραπάνω με την επιβαλλόμενη ανάγκη να ανακουφίσει, στο μέτρο του δυνατού, τους πολίτες, ιδιαιτέρως δε τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα, από μία δραστική μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.   Απαραίτητη προϋπόθεση προς τούτο είναι η εξής: ο πληθωρισμός στην ελληνική προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών να είναι μικρότερος από τον εισαγόμενο και, κυρίως, μικρότερος από τον μέσο πληθωρισμό της ευρωζώνης. Η μερική ανακούφιση των πολιτών από τις πιέσεις του πληθωρισμού που απειλεί να υποβιβάσει δραστικά το επίπεδο διαβίωσής τους μπορεί αν επιτευχθεί μέσα από την) λεγόμενη «δημοσιονομική υποτίμηση». Αφορά στη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και των λοιπών φόρ

Η Συντεχνία του Γέλιου και η Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών γιορτάζουν τα 40ά γενέθλια του έργου «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,

 «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν»,                              το Σάββατο 7 Μαρτίου και 13.00 μμ. στο Σύγχρονο Θέατρο.  «Αφού οι άνθρωποι έχουν τόση ποικιλία γιατί ο κόσμος φτιάχνεται για μια κατηγορία;» Έχουν περάσει 40 χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα                                                και το «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» συνεχίζει να εμπνέει και να μετακινεί συνειδήσεις. Η απίθανη παρέα του Άρη, της Ζήλη και του Φάνη έχουν διασκεδάσει      και ψυχαγωγήσει μικρούς και μεγάλους στο Λονδίνο και σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία, στο θέατρο  GRIPS  του Βερολίνου, σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, στις Η.Π.Α., αλλά και παντού στον κόσμο: Ισραήλ, Ινδία, Κίνα, Χονγκ Κόνγκ, Νότια Κορέα και Νέα Ζηλανδία.  Η επέτειος των σαράντα χρόνων θα εορταστεί στην Αθήνα, όπου και παίζεται               τα τελευταία δυο χρόνια. Ο συγγραφέας του έργου,  Roy   Kift   ,  αλλά και συγγενείς           του πραγματικού προσώπου πάνω στον οποίο βασίστηκε ο ανάπηρος ήρωας             της ιστορίας,

Θα παρουσιαστεί και η έκδοση Henrik Meinander, Ιστορία της Φινλανδίας

Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Εργαστήριο Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας και το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών διοργανώνουν μια έκθεση με θέμα: «Τρεις ευρωπαϊκές τραγωδίες:  o ι εμφύλιοι πόλεμοι στη Φινλανδία, την Ισπανία και την Ελλάδα». Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4  M αρτίου 2020, ώρα 18.30  στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή ως 28 Μαρτίου 2020, ώρες λειτουργίας της Βιβλιοθήκης. Θα χαιρετήσουν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Καθ. Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, ο Διευθυντής του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δρ. Μπιορν Φορσέν, ο  Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Ι. Καθ. Ιωάννης Τζαμτζής, και η Αν. Καθηγήτρια Λήδα Παπαστεφανάκη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ιστορικής Έρευνας Νεότερων και Σύγχρονων Κοινωνιών. Θα μιλήσει ο Επίκ. Καθηγητής Ευρωπαϊκής Ιστορίας Λάμπρος Φλιτούρης. Θα παρουσιαστεί και η έκδοση  Henrik Meinander ,  Ιστορία της Φινλανδίας