Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό

«Ερώτηση Καϊλή στην Κομισιόν - Με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό το Υπουργείο Μεταφορών, αυξάνει  το δώρο των 250 εκατ. ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προς  την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 750 εκατ. ευρώ»


Ερώτηση της Εύας Καϊλή στην Κομισιόν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνέχεια της παρέμβασης που είχε ήδη κάνει στην Ευρώπη για την πώληση από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν ο κ. Σταθάκης το 2014 έκανε λόγο για ξεπούλημα στα 300 εκατ. ευρώ. Η νυν Κυβέρνηση, χωρίς διαγωνισμό, συμφώνησε με τους Ιταλούς επέκταση του χρονικού διαστήματος σε 15 χρόνια, αυξάνοντας την χορηγία σε 750 εκατ. ευρώ με αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους 2,5 δις ευρώ.
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, και το ερώτημα που κατατέθηκε από συναδέλφους της του ΠΑΣΟΚ, που ανέδειξαν το θέμα στην Ελληνική Βουλή, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής φέρνει ξανά το θέμα στην Ευρώπη, ρωτώντας συγκεκριμένα, αν η συμφωνία - χωρίς διεθνή διαγωνισμό-  για την σύμβαση των 500 εκατ. ευρώ συνάδει με τους όρους ανταγωνισμού της ΕΕ, και αν είναι σύννομη με τον κανονισμό 1370/2007, εφόσον αποκλείεται η δυνατότητα εισόδου και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας. Επίσης διερωτάται αν υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατ. ευρώ, προβλέποντας επανεξέταση των όρων της, αν από τις επενδύσεις της εταιρείας προκύψει εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
"Είναι απόλυτα εύλογο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λαμβάνει επιχορήγηση από το ελληνικό κράτος για την εξυπηρέτηση δρομολογίων που έχουν κοινωνικό και εθνικό πρόσημο. Ωστόσο, η επιχορήγηση αυτή πρέπει να ανταποκρίνεται σε πραγματικά οικονομικά κριτήρια. Η επέκταση για 10 ακόμα χρόνια της επιχορήγησης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αυξάνει το κόστος στον Έλληνα φορολογούμενο από τα 250 στα 750 εκατομμύρια ευρώ, δεν πρέπει να είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση της Ιταλικής εταιρίας να υλοποιήσει τις επενδύσεις 2,5 δις ευρώ που έχει υποσχεθεί, για τη βελτίωση του δικτύου και των υπηρεσιών προς τους πολίτες, ούτε να δίνεται χωρίς να υπάρχει περιθώριο νέας εκτίμησης με νέα δεδομένα αυτού του κόστους ."

Ακολουθεί η ερώτηση της ευρωβουλευτού: 
Το 2017, η τότε Κυβέρνηση, προχώρησε στην πώληση της ελληνικής κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι  45 εκατ. ευρώ, σε ιταλική σύμπραξη του Δημοσίου και του ομίλου FSI. Είχε συμπεριληφθεί ένα επιπλέον ποσό ύψους 250 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών μέχρι το 2021. Η νυν Κυβέρνηση, χωρίς διαγωνισμό, συμφώνησε επέκταση του χρονικού διαστήματος σε 15 χρόνια αυξάνοντας την χορηγία σε 750 εκατ. ευρώ, με υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους 2,5 δις ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η ετήσια επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές είχε καθοριστεί το 2011, πριν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δεδομένα πριν το 2010. Η τελευταία αυτή συμφωνία προφανώς αλλάζει και τα δεδομένα που αφορούν στην απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς η οποία μάλλον αναβάλλεται επ’ αόριστον.
1. Η συμφωνία χωρίς διεθνή διαγωνισμό για την σύμβαση των 500 εκατ. ευρώ συνάδει με τους όρους ανταγωνισμού της ΕΕ, και είναι σύννομη με τον κανονισμό 1370/2007, εφόσον αποκλείεται η δυνατότητα εισόδου και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας;
2. Υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατ. ευρώ προβλέποντας επανεξέταση της, αν από τις επενδύσεις της εταιρείας προκύψει εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών;
3. Έχετε παραλάβει οικονομοτεχνική μελέτη για τα 500 εκατ. ευρώ που θα δοθούν χωρίς διαγωνισμό, ώστε να γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την αποκλειστική συμφωνία υλοποίησης των άγονων γραμμών έως το 2031;

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα μέλη του ΚΗΦΗ υποδέχτηκε ο Πρόεδρος του ΝΠΔΔ κ. Γρηγόρης Μποντίνης

Ανεξάντλητο κέφι, παραδοσιακή μουσική και πλούσια εδέσματα  είχε το αποκριάτικο γλέντι που στήθηκε την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου από το  Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Δήμου Πωγωνίου. Οι ωφελούμενοι διασκέδασαν με την ψυχή τους αποδεικνύοντας ότι η ψυχή δεν έχει ηλικία! Τα μέλη του ΚΗΦΗ υποδέχτηκε ο Πρόεδρος του ΝΠΔΔ κ. Γρηγόρης Μποντίνης που τους ευχήθηκε καλές αποκριές και επεσήμανε ότι ο Δήμος και οι εργαζόμενοί του θα είναι πάντα στο πλευρό τους. «Η στενή σχέση που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια δυναμώνει ακόμη περισσότερο. Ήμασταν και θα είμαστε στο πλευρό σας γιατί σας αξίζει κάθε σεβασμός. Σήμερα είναι μία καλή ευκαιρία να βρεθούμε όλοι μαζί και να διασκεδάσουμε αφού το κέφι σας είναι μεταδοτικό» σημείωσε. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Χρήστος Γκόγκος, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ.  Νικόλαος Γαλίτσης, Μιχάλης Σιούτης και Αθανάσιος Φωτίου, ο Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης κ. Αναστάσιος Γιούνης, ο Δημοτικός Σύμ...

«Δημιουργία ειδικού λογαριασμού για COVIT-19»

Αναφορικά με την πρόταση της περιφερειακής παράταξης “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΗΠΕΙΡΟΥ” για την τροποποίηση του προϋπολογισμού και την δημιουργία «ειδικού ταμείου» χρηματοδότησης των αυξημένων αναγκών που σίγουρα θα υπάρξουν στη μάχη αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας του «κορωνοϊού», εκτιμούμε ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση.  Όπως επίσης και οι παρατηρήσεις της παράταξης “ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ” για το ίδιο θέμα, που μας κοινοποιήθηκαν. Γνωρίζουμε ότι, η περιφερειακή Αρχή προχώρησε ήδη στην απ’ ευθείας χρηματοδότηση του ΠΓΝΙ (Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων) με 190.000 € την προηγούμενη εβδομάδα και ακολούθησε η κανονική διαδικασία με την τροποποίηση του προϋπολογισμού για την απορρόφηση και διάθεση της έκτακτης ενίσχυσης των 285.000€, χορηγώντας 68.000€ στο Γενικό Νοσοκομείο «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ», 120.000€ στο Νοσ/μείο της Άρτας και 70.000€ στο Νοσ/μείο Πρέβεζας. Τα ποσά αυτά έρχονται να καλύψουν επείγουσες και ειδικές για την περίσταση ανάγκες, σύμφωνα με τα αιτήμα...

Αναφορικά με τους πρόσφυγες που συγκεντρώνονται στα σύνορα Τουρκίας -Ελλάδας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, κος Γιάννης Πλακιωτάκης , μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο. Μεταξύ άλλων, δήλωσε: Αναφορικά με τους πρόσφυγες που συγκεντρώνονται στα σύνορα Τουρκίας -Ελλάδας Γ.ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Υπάρχει μια αυξανόμενη ένταση, και λόγω των γεγονότων στην Τουρκία αλλά και λόγω του κορονοϊού, οπότε η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων είναι για την κυβέρνηση ζήτημα στρατηγικής πρώτης προτεραιότητας. Αυτό μεταφράζεται σε ενισχυμένη φύλαξη και με προσωπικό και με επιχειρησιακά μέσα και με αυξημένες περιπολίες οπότε το Λιμενικό μπαίνει με μεγαλύτερη ένταση στην πρώτη γραμμή. Τα στελέχη μας είναι σε μια διαρκή ετοιμότητα, ανταποκρίνονται με πολύ μεγάλο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή όμως αυτή την ώρα προέχει η υπεράσπιση των συνόρων μας. Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε αυτή τη μεγάλη πρόκληση. Γ.ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Αναβαθμίζουμε στον ανώτατο βαθμό τον έλεγχο των συνόρων μας για τη μεγαλύτερη δυνατή αν...