Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μίλησεστο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το
δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Αναφερόμενη στην επίσκεψή της στον Έβρο
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Επισκέφτηκα εκπαιδευτικές δομές όλων των βαθμίδων σε
πολύ μεγάλο μέρος του νομού. Το κλίμα ήταν πάρα πολύ φορτισμένο, οι
ακρίτες μας περνούν δύσκολες ώρες, όπως η χώρα μας συνολικά, είναι
κρίσιμες αυτές οι στιγμές, είναι όμως δυνατοί και είναι η πολιτεία δίπλα
τους. Είναι δίπλα τους όχι μόνο στα σύνορα αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις
της δημόσιας ζωής. Συνομίλησα με εκπαιδευτικούς, με γονείς, με
μαθητές για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εν γένει και
ειδικότερα λόγω και της περιοχής της οποίας βρίσκονται.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Εισέπραξα ένα πολύ υψηλό φρόνημα, μια
αυτοπεποίθηση, ένα δυναμισμό παρόλα αυτά όμως έχουμε χρέος ως
πολιτεία να είμαστε δίπλα στις ακριτικές περιοχές και με συμβολικές
κινήσεις αλλά και με ουσιαστικές κινήσεις. Κινήσεις δηλαδή που
ενισχύουν στην πράξη τις περιφερειακές αυτές εκπαιδευτικές δομές. Από
τότε που αναλάβαμε την ηγεσία έχουμε εγκρίνει τον μεγαλύτερο αριθμό
ολιγομελών τμημάτων των τελευταίων χρόνων. Δηλαδή τμήματα που
αλλιώς δεν θα λειτουργούσανε και όμως εμείς φροντίσαμε να
λειτουργήσουν ούτως ώστε κάθε παιδί να έχει πρόσβαση σε ποιοτική
δημόσια εκπαίδευση.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Επιδιώκω να περιοδεύω και στις 13 περιφέρειες της χώρας,
θεωρώ ότι είναι μια εξαιρετικά γόνιμη διαδικασία. Αν δεν μάθεις από τους
ίδιους ανθρώπους της εκπαίδευσης, εκ των έσω δηλαδή τις προκλήσεις της
καθημερινότητας τότε θα ζεις σε μια γυάλα. Πρέπει να είσαι δίπλα, να
ακούς και να τους ακούς όλους. Είναι γόνιμη η συστηματική επικοινωνία με
όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασία και προσωπικά την
επιδιώκω όλο αυτό το διάστημα και θα συνεχίσω να την επιδιώκω.
Αναφορικά με την επιδημία του κορονοϊού
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Στη χώρα μας ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των
ειδικών. Ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του Εθνικού οργανισμού
Δημόσιας Υγείας. Ο ΕΟΔΥ μας έχει πει κατά περίπτωση ότι πρέπει να
κλείσουμε το Α ή το Β σχολείο, να αναστείλουμε τη λειτουργία του είτε
γιατί κάποιος μαθητής μπορεί να ήρθε σε επαφή με ένα κρούσμα είτε γιατί
κάποιοι επέστεψαν από πληττόμενες περιοχές, είτε για προληπτικούς
λόγους και το έχουμε κάνει συστηματικά. Αυτό θα εξακολουθήσουμε να
κάνουμε.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουμε μια φαρέτρα μέτρων που μπορούν να
ληφθούν, όλη αυτή τη φαρέτρα την έχει το υπουργείο Υγείας και ο
ΕΟΔΥ και εμείς βεβαίως για οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο, είτε αυτό
είναι προληπτικό είτε είναι μετά από εμφάνιση κρούσματος, φυσικά
και θα ακολουθήσουμε πιστά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει σχεδιασμός για επιμήκυνση της σχολικής
χρονιάς
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπάρχουν παιδιά τα οποία τέθηκαν σε αυτό-
απομόνωση είτε επειδή ταξίδεψαν σε πληττόμενες περιοχές, είτε
επειδή ήρθαν σε επαφή με κρούσματα ήδη για αυτούς δεν
καταχωρούνται καν οι απουσίες τους. Το υπουργείο το έχει πλήρως
διασαφηνίσει αυτό το ζήτημα, στο βαθμό που κάποιος μαθητής είναι σε
αυτοαπομόνωση τότε οι απουσίες του έως 14 ημέρες δεν προσμετρούνται.
Δεύτερον, υπάρχουν σχολεία που έχουν ήδη κλείσει έως και 14
ημέρες, για αυτά ήδη έχουμε μελετήσει σχέδια για το πώς θα
καλυφθεί η ύλη που χάθηκε αυτές τις 14 ημέρες τα οποία θα
ανακοινώσουμε τις επόμενες ημέρες. Μιλάμε για απουσίες μόνο όταν
το σχολείο είναι σε λειτουργία και κάποιοι μαθητές αυτό-απομονώνονται,
όταν το σχολείο είναι κλειστό δεν υπάρχει κανένα θέμα απουσιών.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο να κλείσουν για μεγαλύτερα χρονικά
διαστήματα περισσότερα σχολεία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Και εκεί υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις τις οποίες
μελετούμε χωρίς να σημαίνει αυτό απαραίτητα ότι θα πηγαίναμε σε
επιμήκυνση του σχολικού έτους. Θα εξαρτηθεί ενδεχομένως για
πόσο καιρό θα κλείσουν τα επιμέρους σχολεία. Με βάση τα
δεδομένα που έχω μέχρι σήμερα, και για τα σχολεία που έχουν
κλείσει για 14 μέρες, αυτό δεν μας οδηγεί απαραίτητα σε
επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς.
Αναφορικά με τις απαγορεύσεις του υπουργείο Παιδείας
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι μόνες απαγορεύσεις που έχει βγάλει το υπουργείο
Παιδείας είναι οι εξής. Έχουμε απαγορεύσει πλήρως την
πραγματοποίηση οργανωμένων εκπαιδευτικών εκδρομών στο
εξωτερικό. Στο εσωτερικό όχι ακόμα γιατί αυτό μας έχουν πει οι
ειδικοί. Δεύτερον, έχουμε αναστείλει τη λειτουργία συγκεκριμένων
σχολείων είτε βάσει μεμονωμένων περιστατικών είτε με ευρύτερο
προληπτικό μέτρο όπως έγινε στη Ζάκυνθο , Ηλεία, Αχαΐα. Δεν έχουμε
προβεί σε οποιαδήποτε άλλη αναστολή ή απαγόρευση εκδήλωσης
για την ώρα.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπάρχουν όλα τα σχέδια γενικώς διότι η πολιτεία
είναι έτοιμη για οποιαδήποτε μορφή πάρει αυτή η μεγάλη
πρόκληση που αντιμετωπίζουμε. Δεν θέλει εφησυχασμό αλλά δεν
θέλει και πανικό.
Με αφορμή την σημερινή παγκόσμια μέρα για την καταπολέμηση
της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ένα είναι το μήνυμα της σημερινής μέρας «να μιλάνε
ανοιχτά». Να μιλάνε ανοιχτά τόσο για αυτά που βιώνουν τα ίδια τα
παιδιά όσο και για αυτά που βλέπουν να βιώνουνε φίλοι τους ή
άλλοι στον κοινωνικό τους περίγυρο. Η πολιτεία προβαίνει σε μια
σειρά από μέτρα, κάποια πιο άμεσα και κάποια με πιο μακροπρόθεσμο
αποτέλεσμα. Στα άμεσα μέτρα είναι ότι όταν υπάρχουν τέτοια
κρούσματα ενισχύεται το σχολείο με κοινωνικούς λειτουργούς, με
ψυχολόγους από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Πέρα όμως από αυτό
έχουμε ήδη δρομολογήσει τη θεσμοθέτηση του δασκάλου-
καθηγητή εμπιστοσύνης. Είναι ένας εκπαιδευτικός στον οποίο θα
ανοίγονται πιο εύκολα τα παιδιά, ένας εκπαιδευτικός ο οποίος θα έχει μια
στενότερη σχέση με τους μαθητές και στον οποίο θα μπορούν πιο εύκολα
να αποταθούν οι μαθητές για να μιλήσουν ανοιχτά. Εισάγουμε από το
Σεπτέμβριο στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου,
πιλοτικά για την ώρα, νέες θεματικές. Οι νέες θεματικές έχουν να
κάνουν με μια μεγάλη γκάμα θεμάτων όπως είναι ο εθελοντισμός, η
επιχειρηματικότητα, μια από τις θεματικές έχει να κάνει με τον σεβασμό
στον άλλο και το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Είναι θέμα παιδείας να
μαθαίνει κανείς από μικρές ηλικίες , και οι θεματικές αυτές θα μπουν από
το νηπιαγωγείο, να μαθαίνει κανείς τι σημαίνει βάζω όρια στη συμπεριφορά
μου γιατί σέβομαι τον συνάνθρωπό μου. Επίσης η αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας η οποία ξεκινάει το Σεπτέμβριο, βασικός άξονας αυτής
είναι και το κλίμα που επικρατεί στο σχολείο μεταξύ των μελών της
σχολικής κοινότητας.